معرفی و نسل بندی خودرو کولئوس

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
معرفی و نسل بندی خودرو کولئوس

قصد داریم در این مقاله از مجله پیامسرا به معرفی خودرو کولئوس، یکی از انواع خودروهای نوع SUV (شاسی بلند) بپردازیم که می تواند راهنمای خوبی برای خریدارن این نوع خودروها باشد.

خودرو کولئوس یک خودروی SUV جمع و جور است که توسط سازنده فرانسوی رنو ساخته شده است و اکثر تولیدات از کارخانه رنو سامسونگ موتورز انجام می شود.

نسل اول خودرو کولئوس با نام رنو سامسونگ QM5 و نسل دوم با نام رنو سامسونگ QM6 به بازار عرضه شد، این خودرو ابتدا به عنوان یک خودروی آزمایشی در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۰۰ و سپس به عنوان یک مدل تولیدی در سال ۲۰۰۸ در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شد.

ساخت خودرو کولئوس که اغلب با نام خودرو رنو کولئوس شناخته می شود در سال ۲۰۰۸ انجام شد که به تدریج با گذشت زمان و در طی سالیان اخیر به قابلیت های این خودرو افزوده شد و بر قیمت خودرو کولئوس خودرو تاثیر گذار بود.

در سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ این خودرو در کشور کره ی جنوبی و در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ در کشورهای دیگری چون هند، مسکو و روسیه نیز تولید و عرضه شد.

اولین اقدام در ساخت و تولید این برند فرانسوی در بخش SUV (شاسی بلند) بود نسل دوم کولئوس در سال ۲۰۱۶ به صورت خودروی شاسی‌بلند سایز متوسط عرضه شد، همچنین در ساخت این خودرو از موتور ۲.۵ لیتری با توان و قدرت موتور خودرویی بالا استفاده شده است.

خودرو رنو کولئوس دارای حداکثر ظرفیت یدک کشی ۲۰۰۰ کیلوگرم برای آخرین مدل موجود برای خریدارن خود است و نسبت به مدل های قبلی خود قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده است.

این خودرو ۴۵۲۰ میلیمتر طول، ۱۸۵۵ میلیمتر عرض و ۱۶۹۵ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصله بین دو محور آن بیش از دو هزار میلیمتر است.

فروش خودرو کولئوس در انواع مختلف و انواع بدنه موجود است که از نوع (های) سوخت دیزلی و بنزینی استفاده می کند و مصرف سوخت تخمینی این خودرو از ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای آخرین سال تولید این مدل شروع می شود.

رنو کولئوس در نسل دوم خود در کره جنوبی بر اساس معماری مشترک با نیسان X-TRAIL ساخته شده است بطوری که همانند نیسان، کولئوس نیز در انواع دیفرانسیل جلو و چهار چرخ متحرک موجود است.

اگر قصد خرید خودرو کولئوس دارید از امکانات آن مطلع شوید

ایمنی راننده و سرنشینان همواره برای رنو حائز اهمیت فراوانی بوده است به همین سبب امکانات ویژه ای در نظر گرفته شده است که در خرید خودرو کولئوس و قیمت آن تاثیر گذار بوده است.

در ساخت این خودرو از کیسه هوای راننده و سرنشین و همچنین چهار کیسه هوای جانبی در آن استفاده شده است.

رنو کولئوس از سیستم ترمز ضد قفل (ABS) به همراه سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری خودرو، سیستم توقف کمکی روی سطح شیب دار، هشدار نقطه کور در آینه بغل، هشدار تعویض خط، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، باز شدن درها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف بهره می‌برد و از جمله مواردی است که در قیمت این خودرو و متمایز شدن این خودرو نسبت به سایر خودروهای SUV دیگر شده است.

قیمت رنو کولئوس ۲۰۱۸، مانند سایر مدل‌های این خودرو در سال‌های اخیر، همواره دست‌خوش تغییرات بوده است تغییراتی که به‌ دلیل نوسانات قیمتی بازار، افزایش و کاهش در نرخ ارز، تحریم‌ها، وضع قوانین جدید و سایر عوامل تاثیر گذار ، می‌تواند بازه متفاوتی را برای قیمت کولئوس ۲۰۱۸ و سایر خودروهای موجود در بازار، ایجاد کرد.

از جمله فاکتورهای مهمی که باید در خرید خودرو لوکئوس باید به آن توجه کرد شامل مواردی است که در ادامه به آن می پردازیم.

مدل ‌های موجود خودرو کولئوس :۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸

مشخصات فنی خودرو کولئوس

  • محور محرک:دو دیفرانسیل ۳ حالته
  • گیربکس : CVT X-TRONI
  • پیشرانه:۴ سیلندر
  • حجم موتور:۵ لیتر

عملکرد فنی خودرو کولئوس

  • قدرت:۱۷۱ اسب‌بخار
  • گشتاور:۲۳۳ نیوتن‌متر
  • شتاب:۸ ثانیه
  • سرعت:۲۰۰ کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی:۳ لیتر در صد کیلومتر
بررسی ویژگی های خودرو کولئوس 2018
بررسی ویژگی های خودرو کولئوس ۲۰۱۸

ابعاد و اندازه های خودرو کولئوس

  • نوع بدنه:شاسی بلند متوسط
  • نوع شاسی:یکپارچه
  • نسل (کد اتاق):نسل دوم
  • طول:۴۶۷۳ میلی‌متر
  • عرض:۱۸۴۳ میلی‌متر
  • ارتفاع:۱۶۷۸ میلی‌متر
  • فاصله محوری:۲۷۰۵ میلی‌متر
  • وزن:۱۶۰۷ کیلوگرم
  • حجم باک:۶۰ لیتر
  • چرخ جلو:۲۲۵/۶۰R18
  • چرخ عقب:۲۲۵/۶۰R18

فروش خودرو کولئوس

در بین خودرهای رده بالا و SUV خودرو رنو کولئوس از جمله پر فروش ترین محصولات برند فرانسوی در بین کلاس های خودرو شاسی بلند در طی سالیان گذشته در ایران است.

این خودرو به دلیل برخورداری از ظاهری جذب کننده و در کنار آن مشخصات فنی قابل توجه و امکانات رفاهی و ایمنی به روز و فراوان توجه علاقمندان خودرو را به خود جلب کرد و توانسته به یکی از خودروهای محبوب و پرفروش بازار خودرویی کشورمان شود.

مشاهده مقالات بررسی هایی در صنعت

خرید خودرو کولئوس با وجود حریفان قدرتمند آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و حریفان تازه واردی مانند خودروهای چینی توانسته است سهم قابل توجهی از بازار خودروهای لوکس شاسی بلند را در اختیار داشته باشد.

خریدارن این خودرو به دلیل افزایش و کاهش های زیاد قیمت و نرخ تورم در کشور ایران شاهد قیمت های بدون ثبات و افزایشی هستند خصوصا زمانی که افراد به دنبال خرید خودروهای کارکرده و دست دوم باشند.

فاکتورهای مختلفی از جمله رنگ، کشور سازنده، میزان کارکرد می تواند در تعیین قیمت تاثیر گذار باشد.

قیمت خودرو کولئوس با توجه به معاملات واقعی روزانه که در بازار انجام می گیرد تعیین می گردد که دائما در حال تغییر و رو به افزایش است.

رنگ خودرو با توجه به سلیقه ی خریداران آن و عمدتا به رنگ های سفید و مشکی به فروش می رشد و رنگ های خاص و سفارشی به تعداد محدود نیز در بازار موجود می باشد.

همچنین سیستم صوتی رنو کولئوس از برند معروف و با کیفیت  BOSEانتخاب شده است که کیفیت صدایی بسیار شفاف و عالی دارد و نظر خریداران را به خود جلب می کند.

امیدواریم که راهنمای خرید خودرو لوکئوس در مجله پیامسرا توانسته باشد به شما عزیزان در خرید این خودرو لوکس کمک شایانی کرده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *