شیرینی دانمارکی خانگی ویژه پذیرایی

5/5
آنچه در مطلب میخوانید:
شیرینی دانمارکی خانگی

شیرینی دانمارکی به نام های مختلفی همچون شیرینی گل محمدی نیز شناخته می شود و یکی از شیرینی های محبوب در مجالس و مهمانی ها به شمار می رود. برای مشاهده آموزش مرحله به مرحله این شیرینی خانگی با مجله تک بلاگ همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه شربت شیرینی دانمارکی

شکر : یک سوم پیمانه
آب : یک سوم پیمانه
زعفران دم کرده : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا آب و شکر را در یک ظرف ریخته و روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید در حین جوش آمدن آب ، آن را با قاشق هم بزنید تا شکر داخل آن آب شود.

مرحله دوم : پس از اینکه آب به جوش آمد هم زدن را ادامه دهید تا شربت به غلظت کافی برسد سپس زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید.

مواد لازم جهت تهیه کرم شیرینی دانمارکی

آرد : ۳ قاشق غذاخوری
شکر : یک سوم پیمانه
آب : یک سوم پیمانه
وانیل : یک پنس

شیرینی دانمارکی خانگی
شیرینی دانمارکی خانگی

طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا آب را با شکر در ظرفی ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس حرارت را ملایم کرده و کم کم آرد را به آن اضافه کنید. در این حین مراقب باشید که آرد را به خوبی مخلوط کنید تا گلوله نشود.

مرحله دوم : مواد را روی حرارت به صورت مداوم تفت دهید تا کرم سفت شود سپس به آن وانیل را اضافه کنید و پس از اینکه آن را خوب مخلوط کردید ظرف را از روی حرارت بردارید.

مواد لازم جهت تهیه شیرینی دانمارکی

آرد : ۵/۲ پیمانه
تخم مرغ : ۱ عدد
روغن مایع : یک سوم پیمانه
شکر : ۳ قاشق غذاخوری
شیر : یک سوم پیمانه
خمیر مایه : ۱ قاشق غذاخوری
وانیل : یک پنس
زعفران دم کرده : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول : ابتدا خمیر مایه و شیر و شکر را در ظرفی ریخته و مخلوط کنید سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در جای گرم قرار دهید تا به عمل آید.

مرحله دوم :تخم مرغ را با شکر و وانیل مخلوط کنید تا یکدست شود سپس خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کنید و با همزن برقی ترکیب کنید.

مرحله سوم : آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید و خوب با دست یا لیسک مخلوط کنید تا خمیری لطیف و نچسپ به دست آید. خمیر را به مدت یک ساعت در جای گرمی قرار دهید و روی آن را با یک پارچه تمیز بپوشانید تا دو برابر شود.

 مرحله سوم : در این مرحله خمیر به عمل آمده را بادست ورز دهید تا هوای اضافی آن خارج شود. روی میز کارتان کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله چهارم : خمیر را با وردنه صاف کنید به طوری که قطر آن به یک سانتی متر برسد و به شکل یک مربع آن را ببرید سپس مقداری از کرم را به شکل طولی روی آن قرار دهید.

مرحله پنجم : خمیر را لول کرده و با کارد به شکل مربع آن را برش دهید. لول های خمیر را به مدت نیم ساعت کنار بگذارید تا استراحت کنند سپس روی آن کمی کنجد یا رومال بریزید. برای رومال از ترکیب زعفران و زرده تخم مرغ استفاده کنید.

مرحله ششم: شیرینی ها را داخل سینی فر بچینید و به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. در این مرحله توصیه میکنیم قبل از گذاشتن شیرینی ها داخل فر، کمی فر را از قبل گرم کنید.

مرحله هفتم : زمانی که شیرینی ها طلایی شدند آنها را از فر خارج کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس از شربت زعفران روی شیرینی ها بریزید. حالا شیرینی شما آماده است نوش جان.

کوکوی قارچ و سیب زمینی یک شام ساده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *